fbpx

Jobba hos oss

Om oss

Grand Hotel Saltsjöbaden ligger vackert beläget i hotellviken vid Baggensfjärden, bara 30 min med Saltsjöbanan från Stockholms city. Hotellet har anor från slutet av 1800-talet då familjen Wallenberg lät uppföra hotellet med idén om en svensk Riviera. Sedan dess har hotellet gästats av såväl bad- som konferensgäster, kungligheter och filmstjärnor. Hösten 2015 fick hotellet nya ägare med planer om att återskapa hotellets forna glans i ny tappning. Hotellet har 137 hotellrum, restaurang, 10 konferens- och grupprum och vacker festvåning samt pool och spa.

Vi har skapat en ny organisation och ett välkomnande hotell med god mat, personlig service och professionella mötesupplevelser – allt i en vacker miljö. 2018 blev vi utsedda till Årets Krog i Nacka/Värmdö och vårt Kökschef David Lundqvist tog den 29 september 2018 hem SM titeln Årets Kock. Nu saknar vi bara några stjärnor till som skall förstärka vårt härliga och ambitiösa team. Så är du en av dem,  varmt välkommen att höra av dig.


Säljare

Nu vill vi säkerställa att vi når ut till potentiella kunder och berättar om vad ”nya” Grand står för och kan erbjuda idag i form av högkvalitativ mat med råvaror från utvalda gårdar, fantastisk miljö och roliga och inspirerande aktiviteter. Vi söker en utåtriktad och driven säljare med god kännedom om grupp- & konferensmarknaden i Stockholmsområdet

Din roll

  • aktivt och självständig bearbeta nya som befintliga kunder och återförsäljare genom telefon, workshops, mässor, kundbesök och visningar.
  • identifiera nya potentiella kunder, målgrupper och affärsmöjligheter
  • vara delaktig i planering och genomförande av mässor, workshops och events
  • hålla CRM uppdaterad med korrekt kundinformation och säljaktiviteter
  • löpande delge övriga avdelningar internt om feedback från kunder kring våra produkter
  • hålla dig uppdaterad om trender och utveckling inom mötesindustrin

Du är professionell på ett personligt sätt och har lätt för att skapa relationer med  kunder och kollegor. Du har passion och engagemang i det du gör och trivs i sociala sammanhang. Du är strukturerad och noggrann och kan utrycka dig väl i tal och skrift. Du drivs av att göra affärer och ser möjligheter och skapar en win win situation för kunden och vårt företag. Du är en lagspelare som inte är rädd för att hugga i där det behövs för att säkerställa en bra leverans.

Kvalifikationer

  • Dokumenterad erfarenhet av uppsökande försäljning med goda resultat
  • Erfarenhet inom hotell-, konferens-, event- och restaurangbranschen
  • Etablerade kundnätverk är meriterande
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
  • Förmåga att kalkylera lönsamma affärer
  • Goda kunskaper i hantering av Excel, Word, Powerpoint
  • Kunskaper av bokningssystemet Opera är önskvärt
  • Körkort är önskvärt


Egenskaper

  • Kommunikativ med god förmåga att förstå kundens behov och bygga kundrelationer
  • Handlingskraftig problemlösare
  • Affärsmässig med god ekonomisk förståelse och förmåga att affärsmöjligheter i allt
  • Lagspelare och tävlingsmänniska som motiveras av högt uppsatta mål
  • Stresstålig
    Vill du jobba i ett drivet hotellteam som gör sitt yttersta för att ta hand om gästerna på plats? Hör då av dig med din ansökan till VD Charlotte.mangborg@grandsaltsjobaden.se .
    Varmt välkommen med din ansökan!

    Lön: Månadslön enligt överenskommelse.
    Tillträde: Snarast eller enligt ök.
    Arbetstid: Tjänsten är heltid eller enligt ök.

 

 


Supervisor – hotellreception

 

Vi söker efter en ambitiös stjärna som är redo att ta nästa steg inom hotellreception På Grand Hotel Saltsjöbaden kommer du att kunna växa som ledare samt få chansen att utvecklas inom många olika arbetsområden. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas som ger utrymme till utveckling.

Vi erbjuder ett roligt och omväxlande arbete i ett glatt team sär du som Supervisor är du receptionschefens högra hand och ansvarar tillsammans med denne för att leda den dagliga driften av hotellets reception. Du bidrar till att utveckla verksamheten, teamet och medarbetarna. I tjänsten ingår planering och uppföljning av dagliga rutiner. I driften arbetar du med arbetsuppgifter förekommande i en hotellreception såsom in- och utcheckning, bokningar, telefonhantering, fakturering, avtalshantering, att uppdatera bokningskanaler med information och priser.

Tjänsten är förlagd i driften där du bidrar till att ge Grand Hotel Saltsjöbadens gäster service av bästa kvalitet. Detta ställer krav på din flexibilitet då helger och kvällar förekommer.

Du har:

  • Flera års erfarenhet av servicearbete
  • Minst 1 års erfarenhet av hotellreception
  • Goda kunskaper inom bokningssystemet Opera eller likvärdigt hotellsystem
  • Flytande i tal och skrift både på svenska och engelska

Meriterande med utbildning inom Hotel Management.

Du älskar att arbeta med människor, är flexibel, van att prioritera och att ge god service är en självklarhet för dig. Din positiva energi och ditt tydliga ledarskap präglar ditt arbetssätt. Du är snabb men noggrann och ser lösningar på de flesta situationer som kan uppstå.

Tjänsten är på heltid med rullande schema och innefattar kvälls- och helgarbete. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan till jonathan.kviborg@grandsaltsjobaden.se har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jonathan Kviborg, Rooms Division Manager, på telefon 08-506 170 00. Läs gärna mer på http://grandsaltsjobaden.se/om/jobba-hos-oss/

 


 

Shiftleader Housekeeping 

Nu söker vi en positiv och noggrann person som vill leverera service, renlighet och ordning i världsklass. Du är flexibel och kan arbeta i högt tempo där du kan prioritera och se lösningar. Du är en omtänksam och prestigeslös lagspelande kollega som har ett starkt kvalitetsfokus.  Vad är din roll?  Din roll är otroligt viktig för oss då du i hög grad påverkar gästens upplevelse och vistelse. Du ska:

  • Leda och fördela arbetet under ditt aktuella pass.
  • Ansvara för att hotellets städning håller högsta kvalité
  • Säkerställa att rutiner och standard följs
  • Introducera och handleda ny personal

Vi söker dig som har 

  • Tidigare erfarenhet från Housekeeping
  • Positiv inställning och en lagspelare
  • Kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, spanska meriterande
  • Uthållig med god fysisk hälsa

Välkommen med frågor och din ansökan till vår Housekeeping Manager Esperanza Mattisson, housekeeping@grandsaltsjobaden.se. Intervjuer sker löpande och tillsättande av tjänsten kan ske omgående eller efter överenskommelse.

 


Fastighetsskötare – extra vid behov och fast

Vi söker serviceinriktade och händiga personer för att stärka upp vår fastighetsavdelning.  I tjänsten ingår allt från de dagliga ronderna till att åtgärda fel och brister. Byta glödlampor, möblera upp för konferenser, trädgårdsskötsel och dylikt.

Du är glad och positiv och har ett gott sinne för prioriteringar. Du är serviceinriktad, händig och har förmågan att se och åtgärda brister.

Tjänsten är förlagd i driften där du bidrar till att ge Grand Hotel Saltsjöbadens gäster service av bästa kvalitet. Detta ställer krav på din flexibilitet då helger och kvällar förekommer.

Känns detta intressant och passar in på dig? Då erbjuder vi ett roligt och omväxlande arbete med trevliga kollegor i en fantastisk miljö. Fantastisk personalmat och bra kommunikationer med Saltsjöbanan som stannar utanför dörren.

Skicka ditt CV tillsammans med ansökan till fastighetsansvarig Mattias Kennermark på mattias.kennermark@grandsaltsjobaden.se. Har du frågor kring tjänsten så hör gärna av dig till Mattias på tel. 0708-83 0708

Vi ser fram emot att få hälsa dig välkommen till oss! 

 


Hudterapeuter Spaterapeuter och Massörer

Vi söker dig som är hudterapeut, spaterapeut eller massör och som vill arbeta med ett roligt team i en härlig miljö. Som medarbetare på Grand Spa  förväntas du genomföra ditt arbete med stort engagemang. Vidare att du har en utpräglad känsla för service samt ett genuint intresse för spabranschen. Som person är du flexibel och behärskar att arbeta självständigt.

Du som söker ska vara färdigutbildad eller vara i slutet av din utbildning.

Arbetsuppgifterna är växlande med både kroppsbehandlingar och ansiktsbehandlingar samt försäljning av produkter och receptionsarbete/stå som spavärdinna. Det är viktigt att du kan ta egna initiativ samt är beredd att arbeta helger.

Meriterande är om du har erfarenhet av Kerstin Florians produkter (men inget måste)

Tjänsten gäller en timanställning extra vid behov (ca 50% tjänst) med tillträde snarast. Välkommen med din ansökan till Spa Manager Nahrin Yousef nahrin.yousef@grandsaltsjobaden.se

 



Stjärnor till vår servis

Vi söker trevliga och ambitiösa tjejer och killar i alla åldrar som vill arbeta extra i vår restaurang och festvåning på Grand Hotel Saltsjöbaden. Arbetet gäller främst kvällar, helger och sommar. Vi söker dig som har erfarenhet av servering och är kunnig inom mat och dryck men även dig som inte har så mycket erfarenhet men vet med dig att du har en fallenhet för service. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan och CV till Food and Beverage Manager, Fredrik Malmstedt på telefon 070 583 6960 eller maila på fredrik.malmstedt@grandsaltsjobaden.se

__________________________________________________________________________________

Helgjobb

Vi söker extrapersonal till vår reception, konferens, servis och trädgård. Välkommen med din ansökan om vad du skulle vilja göra och hur du kan passa in på Grand Hotel Saltsjöbaden. Maila oss på info@grandsaltsjobaden.se så hör vi av oss. Sätt gärna rubrik Ansökan och vilken avdelning du söker till.