Jobba hos oss


Rekryteringskväll!

Torsdagen den 4e maj är du hjärtligt välkommen till oss mellan 17.00 och 20.00 på rekryteringskväll.

Vi söker dig som älskar att jobba med service och som gör allt för att våra gäster ska känna sig välkomna och väl omhändertagna.

Vi söker fast, extra och sommarpersonal i form av nissar, kockar, serverings- och frukostpersonal, receptionister, medarbetare till konferens, rumsstäd, hud- och spaterapeuter, massörer och spavärdinnor.

Vill du bli en i vårt fantastiska team så vill vi gärna träffa dig den 4e maj. Ta gärna med ditt CV.


Om oss

Grand Hotel Saltsjöbaden ligger vackert beläget i hotellviken vid Baggensfjärden, bara 30 min med Saltsjöbanan från Stockholms city. Hotellet har anor från slutet av 1800-talet då familjen Wallenberg lät uppföra hotellet med idén om en svensk Riviera. Sedan dess har hotellet gästats av såväl bad- som konferensgäster, kungligheter och filmstjärnor. Hösten 2015 fick hotellet nya ägare med planer om att återskapa hotellets forna glans i ny tappning. Hotellet har 137 hotellrum, restaurang, 10 konferens- och grupprum och vacker festvåning samt pool och spa.

Hösten 2015 fick hotellet nya ägare med planer om att återskapa hotellet till dess forna glans fast i ny tappning. Nu är vi på god väg i detta arbete, vi har skapat en ny organisation och ett välkomnande hotell med god mat, personlig service och professionella mötesupplevelser – allt i en vacker miljö. Nu saknar vi bara några stjärnor till som skall förstärka vårt härliga och ambitiösa team. Så är du en av dem, hör av dig!

 

Receptionschef

Vi söker en ambitiös stjärna som är redo att ta nästa steg inom hotellreception och som förmodligen är arbetsledare i en reception idag. På Grand Hotel Saltsjöbaden kommer du att kunna växa som ledare samt få chansen att utvecklas inom många olika arbetsområden. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas som ger utrymme till utveckling.

Som receptionschef hos oss ansvarar du för att leda den dagliga driften av hotellets reception. Du bidrar till att utveckla verksamheten, teamet och medarbetarna. I tjänsten ingår planering och uppföljning, schemaläggning, personalansvar samt introduktion av ny personal. I driften arbetar du med arbetsuppgifter förekommande i en hotellreception såsom in- och utcheckning, bokningar, telefonhantering, fakturering, avtalshantering, att uppdatera bokningskanaler med information och priser.

Som receptionschef är du således en viktig del av arbetslaget då en del av tjänsten är förlagd i driften där du bidrar till att ge Grand Hotel Saltsjöbadens gäster service av bästa kvalitet. Detta ställer krav på din flexibilitet då helger och kvällar förekommer.

Du har:

  • Lång erfarenhet av att arbeta med service, gäster och ledarskap.
  • Goda kunskaper inom bokningssystemet Opera
  • Erfarenhet av arbete inom hotell och reception.
  • Flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Meriterande med utbildning inom Hotel Management.

Du älskar att arbeta med människor, är flexibel, van att prioritera och att ge god service är en självklarhet för dig. Din positiva energi och ditt tydliga ledarskap präglar ditt arbetssätt. Du är snabb men noggrann och ser lösningar på de flesta situationer som kan uppstå.

Tjänsten är på heltid med rullande schema. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan till [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Front Office Manager Jonathan Kviborg på telefon 08-506 170 00 eller driftschef Charlotte Mangborg på telefon 070 553 9443.
_________________________________________________________________________

Inhouse Sales Agent – Meeting and Events

Vi erbjuder ett roligt och omväxlande arbete i ett kul team på Grand Hotel Saltjöbaden där du tillsammans med kollegorna tar hand om grupp-, konferens och bröllopsbokningar. Arbetet innefattar allt från införsäljning och offertskrivning till detaljplanering och fakturering. I tjänsten ingår även att hålla visningar.

Vi söker

  • En säljdriven person som älskar att jobba med kunder och gäster. Du brinner för att få in affärerna och att välkomna våra gäster på plats.
  • Har erfarenhet av grupp och konferensbokning
  • Drivs av att skapa affärer som gynnar såväl kunden som hotellet
  • Är bra på att planera, organisera och är en god kommunikatör.
  • Har kunskaper i Officepaketet
  • Har goda kunskaper och kan utrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Meriterande

  • Dokumenterad erfarenhet av liknande arbete
  • Kunskap i Opera
  • Mat och dryckeskunskap

Tjänsten är heltid, främst dagtid måndag till fredag men visst arbete helg och kvällstid förekommer.
Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Ansökan
Välkommen med din ansökan till Group and Event Manager Lorena Matusevicius på [email protected]. Intervjuer sker löpande och vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lorena på telefon 08 506 170 64.


Stjärnor till vår servis

Vi söker trevliga och ambitiösa tjejer och killar i alla åldrar som vill arbeta extra i vår restaurang och festvåning på Grand Hotel Saltsjöbaden. Arbetet gäller främst kvällar, helger och sommar. Vi söker dig som har erfarenhet av servering och är kunnig inom mat och dryck men även dig som inte har så mycket erfarenhet men vet med dig att du har en fallenhet för service. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan och CV till Food and Beverage Manager, Fredrik Malmstedt på telefon 070 583 6960 eller maila på [email protected]

[email protected]_________________

Sommar och helgjobb

Vi söker extrapersonal till vår reception, konferens, servis och trädgård. Välkommen med din ansökan om vad du skulle vilja göra och hur du kan passa in på Grand Hotel Saltsjöbaden. Maila oss på [email protected] så hör vi av oss. Sätt gärna rubrik Ansökan och vilken avdelning du söker.